VÄLKOMMEN TILL MILANO
Sedan 1967 har Philipiak Milano köksredskap tillverkats i Milano, en stad som betraktas som världens modehuvudstad och Italiens finansiella och ekonomiska centrum. Här har vi utvecklat och utvecklat många tekniska lösningar för att betjäna våra kunder.
Åren 1965-1990
1965 - den äldre av bröderna, Davide Garavaglia, dör i förtid. Hans son Ennio samarbetar med sin farbror Battista i ledningen av företaget.
1967- varumärket SILGA etableras. Samtidigt ansluter sig Battistas unge, utbildade son Fulvio Garavaglia till företaget.
1970- Bildande av ICIT srl och start av verksamheten i Buccinasco.
70-talet- Fortsatt dynamisk utveckling och de första internationella affärspartnerskapen med bland andra Fissler Group Germany och den schweiziska marknadsföringsgruppen AMC Internazional. Lansering av moderna och automatiserade produktionslinjer.
1981- uppförande i Mazzo di Rho av en produktionshall för produkter till HORECA-industrin.
1983- företagets medgrundare Battista Garavaglia avlider. Den 36-årige Fulvio tar över ledningen av verksamheten.
1990 - träffar Milan Jankovic och inleder ett mer än 20-årigt partnerskap med varumärket ZEPTER International.
Åren 1992 - 2000
90-talet - försäljning av varumärket ALL FOR HOME och uppdelning av varumärkena AMC, SILGA och FISSLER. Utveckling och introduktion av SILGA EKOLOGA rostfria köksredskap för vattenfri matlagning och fettfri stekning.
1992 - inledande av samarbete med varumärket Rösle från Marktoberdorf i Oberallgau, Bayern. Lansering av köksredskapsserien SILGA TEKNIKA i rostfritt stål och, tillsammans med Öffene Küche, erövring av den tyska marknaden.
1995 - Restaurang- och hotellserierna EUROSILGA och EUROELLE, i samarbete med Fissler Group, är mycket framgångsrika inom HORECA-industrin i Tyskland och Österrike.
Genombrott under 90- och 20-talet - expansion till de asiatiska marknaderna och presentation av sortimentet på mässor i Seoul, Hong Kong och Tokyo, vilket leder till nya kontrakt i Asien. Start av samarbete med varumärket Tramontina och export av Silig-produkter till Nord- och Sydamerika med kunder i Brasilien, USA och Kanada.
Tenn 2000 - 2023
2000. - Inledande av samarbete med varumärket Philipiak i Polen, som tack vare grundaren Tomasz Filipiaks uthålliga verksamhet inom några år blev ledande inom direktförsäljning i landet vid Wisła.
2010. - Vidareutveckling av samarbetet med varumärket Philipiak, vilket resulterar i att företaget tar över en del av aktierna i den italienska fabriken. Produktionen av högkvalitativt porslin sammanför familjerna Garavaglia och Filipiak för ytterligare expansion och utveckling på de östra marknaderna, inklusive Ryssland och Ukraina.
2021. - Efter att ha lett SILGA-verksamheten i 54 år beslutar Fulvio Garavaglia att sälja sina aktier till familjen Filipiak, vilket garanterar trohet mot grundarnas tradition och affärsprinciper, samtidigt som man planerar dess fortsatta utveckling i den nya verkligheten i ett enat Europa.
Innovationer sedan 1967
I vår fabrik bedriver vi ständigt banbrytande forskning och testteknik för att säkerställa våra produkters hållbarhet, prestanda och effektivitet. Med hjälp av banbrytande teknik och innovativa strategier har vi blivit ledande, samarbetar med toppmärken som levererar köksapparater och vinner priser för överlägsen kvalitet och engagemang för den hälsosamma mattraditionen.